ტურიზმი

2022
ყოველთვიური ტურიზმის განახლება
„ყოველთვიური ტურიზმის განახლება“ წარმოადგენს PMC კვლევითი ჯგუფის პერიოდულ პუბლიკაციას, რომელიც მიმოიხილავს ტურიზმთან დაკავშირებულ ინდიკატორებს საქართველოში. კერძოდ, ანგარიშში წარმოდგენილია საერთაშორისო მოგზაურობის, გამყვანი ტურიზმის დინამიკა. ასევე, გაანალიზებულია სასტუმროების ფასების ინდექსი და ძირითადი ეკონომიკური ინდიკატორები.

2022
ტურიზმი: ყოველთვიური მიმოხილვა
თიბისი კაპიტალი რეგულარულად აქვეყნებს ტურიზმის სექტორის ყოველთვიურ მიმოხილვას. ანგარიში მოიცავს საერთაშორისო ვიზიტებისა და ვიზიტორთა დანახარჯების დინამიკის ანალიზს. ამას გარდა, წარმოდგენილია სასტუმროებთან დაკავშირებული ინდიკატორები და მომდევნო პერიოდის მაჩვენებლების პროგნოზი.

2022
საქართველოს ტურიზმისა და სასტუმრო სექტორის კვლევა
საქართველოს ეროვნული ბანკის ეს პუბლიკაცია მიმიოხილავს ტურიზმის მნიშვნელობასა და ძირითად მახასიათებლებს უკანასკნელი რამდენიმე წლის მანძილზე (პანდემიამდელ და პოსტპანდემიურ პერიოდში). ამას გარდა, დოკუმენტი მოიცავს ტურიზმის სექტორის საკრედიტო რისკების შეფასებასა და სასტუმრო სექტორის პირველადი კვლევის შედეგებს.

2022
სექტორების და ღირებულებათა ჯაჭვების ანალიტიკა - მეექვსე ანგარიში
სექტორებისა და ღირებულებათა ჯაჭვების ანალიტიკის მეექვსე ანგარიში მოიცავს ექვსი ძირითადი სექტორის ლოკალური, რეგიონული და გლობალური ეკონომიკური ინდიკატორების კვარტალურ ანალიზს. მათ შორის, რეპორტი იკვლევს ტურიზმის სექტორში არსებულ ტენდენციებს. კვლევის თანახმად, პანდემიის საპასუხოდ შემოღებული შეზღუდვების შემსუბუქების შემდეგ, 2021 წლის მეორე კვარტლიდან, ტურიზმის სექტორმა აღდგენა დაიწყო.

2021
ტურიზმი საქართველოში: სექტორის განვითარების ძირითადი მახასიათებლები და მომავლის პერსპექტივები
“ჰაინრიჰ ბიოლის ფონდის” მიერ ორგანიზებული ონლაინ დისკუსია - ტურიზმი საქართველოში: სექტორის განვითარების ძირითადი მახასიათებლები და მომავლის პერსპექტივები - შეეხებოდა ტურიზმის სფეროს მახასიათებლებსა და პერსპექტივებს საქართველოში.

2021
კრიზისულ და პოსტ კრიზისულ პერიოდში ტურიზმის სექტორის განახლებული სტრატეგია და მისი ეკონომიკური შედეგები
საქართველოს პარლამენტში თემატური მოკვლევის - კრიზისულ და პოსტ კრიზისულ პერიოდში ტურიზმის სექტორის განახლებული სტრატეგია და მისი ეკონომიკური შედეგები - ფარგლებში გალტ ენდ ტაგარტის მიერ მომზადებული დოკუმენტი.

2021
შიდა ვიზიტორების კვლევა - 2021
საქართველოს ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის მოცემული ანგარიში მიმოიხილავს 2021 წლის შიდა ვიზიტორების კვლევის სტატისტიკურ მონაცემებს. ანგარიშის წყაროს წარმოადგენს საქართველოს სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის შინამეურნეობების კვლევა. ანგარიშში ყურადღება გამახვილებულია შიდა ვიზიტების მიზნობრიობაზე, ვიზიტების განმავლობაში განხორციელებულ აქტივობებსა და ვიზიტორების მიერ გაწეულ ხარჯებზე.

2021
საუბარი ტურიზმის რეფორმაზე
ნატალია ბერუაშვილი, USAID-ის ეკონომიკური მმართველობის პროგრამის ხელმძღვანელი, საქართველოს ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის ხელმძღვანელის მოადგილე თამუნა ყორიაული და საქართველოს ტურიზმის ინდუსტრიის ალიანსის დამფუძნებელი თამუნა თანდაშვილი მიმოიხილავენ ტურიზმის სექტორის გამოწვევებსა და პერსპექტივებს.
2020
საქართველოს ეკოტურიზმის სტრატეგია 2020-2030
აღნიშნული დოკუმენტი შედგება ბაზისური სცენარისა და ბაზრის ანალიზის ნაწილებისგან და შესაბამისობაშია საქართველოს ტურიზმის ეროვნულ სტრატეგიასთან (2025). დოკუმენტში მოცემულია მიზნები, რომელთაც ეკო-ტურიზმის სფერომ უნდა მიაღწიოს 2030 წლისთვის (ადგილობრივი ტურისტული პროდუქტები, მარკეტინგი და ა.შ.). ასევე, სტრატეგიაში აღწერილია პროგრესის შესაფასებელი ინდიკატორები და მათი სამიზნე მაჩვენებლები 2030 წლისთვის, და 2021-2023 წლების სამოქმედო გეგმა შესაბამისი ნაბიჯებით.

2021
ტურიზმის სექტორი საქართველოში - პოლიტიკის დოკუმენტი
აღნიშნული დოკუმენტი მიმოიხილავს ტურიზმის დარგში არსებულ სიტუაციას, გამოწვევებს და გასცემს პოლიტიკის რეკომენდაციებს Covid-19-ის შედეგად წარმოქნილი პრობლემების შესახებ. პირველ რიგში, ის მიმოიხილავს ტურიზმის სექტორის მნიშვნელობას საქართველოს ეკონომიკაში. დოკუმენტი ასევე იკვლევს COVID-19-ის გავლენას ტურიზმის სექტორზე და სექტორის გამოწვევებს პოსტკრიზისულ პერიოდში.

2020
საქართველო: ახალი შესაძლებლობები ქართული ფირმებისთვის ტურიზმის ღირებულებით ჯაჭვში
აღნიშნული დოკუმენტი მიმოიხილავს ახალ შესაძლებლობებს ქართული ფირმებისთვის ტურიზმის ღირებულებით ჯაჭვში. კვლევის თანახმად, საქართველო მაღალი გადახდის უნარის მქონე ტურისტულ სექტორზე აკეთებს აქცენტს და ამავდროულად იქმნება კიდეც შესაბამისი გლობალური ღირებულებითი ჯაჭვი. ასევე, ქართული ფირმებისთვის, ამ გლობალური ღირებულებითი ჯაჭვის ფარგლებში, გაჩნდა ახალი შესაძლებობები, რომლებიც ეხება არა მარტო ვიზიტის მიმდინარეობას, არამედ მის წინა და მომდევნო პერიოდსაც. კვლევა მნიშვენლოვან შესაძლებლობებს ხედავს ღვინისა და კულინარიული ტურიზმისა და ეკოტურიზმის მხრივ, რომლებსაც შეუძლია საქართველოს ავთენტური კულტურისა და ბუნების წარმოჩენა.

2020
ტურიზმის პოლიტიკის რეფორმა
ტურიზმის სფეროს განვითარებისა და მომსახურების ხარისხის გაზრდისთვის შემუშავებულია საკანონმდებლო პაკეტი, რომელმაც უნდა უზრუნველყოს დარგის მდგრადი განვითარება. პაკეტი მოიცავს ტურისტული საქმიანობის შესახებ ახალ კანონპროექტს, ცვლილებებს საქართველოს ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსში და ასევე, ცვლილებებს საქართველოს სამოქალაქო კოდექსში. ამ სამმა საკანონმდებლო პროექტმა უნისონში უნდა უზრუნველყოს ტურიზმის სფეროს, მასში ოპერირებადი კომპანიების განვითარების ხელშეწყობა და შემოსავლების ზრდა ტურიზმის დარგიდან. წინამდებარე დოკუმენტი წარმოადგენს ტურიზმის რეფორმის ფარგლებში განსახორციელებელ საკანონმდებლო ცვლილებებს.

2020
საქართველოს ტურიზმის სტატისტიკური მიმოხილვა - 2020
საქართველოს ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის ანგარიში - 2020 წლის ტურიზმის სტატისტიკური მიმოხილვა აღწერს საქართველოში კოვიდ-19 პანდემიის პერიოდში სექტორში განვითარებულ მდგომარეობას და მიმოიხილავს იმ აქტივობებს რომლებიც განხორციელდა ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის მიერ, პანდემიის უარყოფითი შედეგების შემცირების მიზნით.

2019
საქართველოს ტურიზმის სტატისტიკური მიმოხილვა - 2019
საქართველოს ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის მიერ მომზადებული 2019 წლის ტურიზმის სტატისტიკური მიმოხილვა წარმოადგენს ტურიზმის სექტორის მგომარეობის შეფასებას ძირითად სტატისტიკურ მაჩვენებლებზე დაყრდნობით. ანგარიში ასევე მიმოიხილავს ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის მიერ სექტორის განვითარების ხელშესაწყობად განხორციელებულ აქტივობების.

2018
საქართველოს ტურიზმის სტრატეგია 2025
„საქართველოს ტურიზმის სტრატეგია 2025“-ის მიზანია „ისეთი გზამკვლევის შექმნა, რომელიც ხელს შეუწყობს ტურიზმის მდგრად განვითარებას, მიღებული შემოსავლების გაზრდასა და დარგის მნიშვნელობის ამაღლებას.“ სტრატეგიაში გაცემულია პასუხი შემდეგ კითხვებზე: როგორია არსებული მდგომარეობა, რას უნდა მიაღწიოს ქვეყანამ 2025 წლისთვის და როგორ უნდა მიაღწიოს ქვეყანამ სასურველ შედეგს.